tisdag 14 oktober 2014

Genaration 2. Tvillingarna blev vuxna!

Det var dags. Det var tvillingarnas födelsedag.
Sophia tittade på telefonen och kände en klump i magen. Vad skulle hända nu?

Hon bjöd in alla sina jobbkompisar och vänner till familjen men trots att det var kul att prata med dem var klumpen i magen kvar.




Eftersom det var söndag var folk där ganska snart. Dock var det en gäst som Sophia snabbt kände igen som hon inte hade bjudit. Det var den mystiska kvinnan som berättat om Decan, och vad som kan ske.

Kvinnan hade gjort ett försök att klä sig fint och som en vanlig människa på jorden men det gick inte så bra. Men Sophia hälsade henne lika mycket välkommen som alla andra. När Sophia såg att hennes vänner och bekanta kastade förbyllade blickar åt deras håll så bad hon om ursäkt.

-Förlåt för mina vänner, jag ska säga till dem att..
-Nej det är ingen fara, många av dessa vet inte ens om att det finns såna som mig. Det är okej. De kommer ändå glömma av det sen.
-Glömma?
-Haha, vi har teknologi din art bara kan drömma om. Men nog om det. Jag är här för att tala med Decan men jag märker att hon är upptagen, jag väntar.




Sophia tog kvinnans hand i sin.
-Jag är så tacksam för allt. Men jag vet inte ens ditt namn?
-Mitt namn är Xcina.



Danielle som var helt uppe i festligheterna märkte inte ens vad som hände omkring sig. Hon tittade in i Siris ögon som strålade av lycka. Snart skulle de ha ett hem ihop. Snart skulle de vara bara dem två.

Danielle böjde sig fram för tårta och blåste ut ljusen under hurrarop.





Danielle är nu vuxen, men har behållit sin sportiga stil. Hon föredrar bekväma kläder framför snygga.

Hon har även bestämt sig för att hon ska bli den fria världens ledare som är hennes livs önskning.

Danielles egenskaper:
god 
disciplinerad 
ivrig 
vänlig 
oemotståndlig





Decan log för sig själv. Hon såg inte fram emot att fylla år egentligen, men det var vad födelsedagen innebar som gjorde henne glad. Nu var hon snart vuxen. Då får hon göra vad hon vill, hon kan lämna denna platsen för gott.




Det var Decans tur att blåsa ut ljusen och Raquell stod bakom henne och sjöng för fulla muggar. Decan var inte så glad över att hon var där men hennes mamma hade bjudit in henne så det var inte mycket att göra åt nu.




Deccans ögon är grönare än någonsin och hon växte upp till en väldigt fin vuxen.


Decan som alltid hållit sig undan från andra människor bestämde för att viga sitt liv åt djur, hennes livsönskan är: Djurräddaren, hon vill rädda så många djur som möjligt.



Decans egenskaper:
övernaturligt fan
oturlig
gillar inte barne
ensamvarg
klumpig


Sophia och Danielle fortsatte att festa en stund innan Sophia skulle iväg till jobbet och Danielle åkte iväg för att söka jobb.

Decan smög sig undan tillsammans med Haruka ganska snabbt. Haruka vägrade lämna Decans sida men det gjorde inget. Sällskapet uppskattades av dem båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar