söndag 28 december 2014

2.5 Decans resedagbok: inlägg 1.

Hej Danni, Siri och Haruka.
Förlåt att jag bara stack men jag tänkte att jag skulle skriva brev om hur det går på min resa.

Idag har jag varit på äventyr, det finns nämligen en anslagstavla där man kan göra små uppdrag för stadens museum!



Åh, ni skulle se hur fint det är här. Alla hus har fantastiska tak och naturen är underbar. Det är inte heller så fasligt varmt som hemma. Alltid avskytt värmen och här är det svalt och skönt.



Jag såg på anslagstavlan att de behövde en grotta utforskad, så jag sökte upp personen som skrivit anslaget. Han hette Xiang, av honom fick jag en karta och blev ombedd att ta med mig vatten och mat för det kunde ta ett tag att utforska hela grottan.



Oh, jag glömde ju säga, här är det nästan ingen som kör bil! Nästan alla cyklar. Det gör att luften är mycket friskare än i vår stad.



Men nu hinner jag inte skriva mer. Ska utforska staden mer under kvällstid då man slipper massa folk.

Ta hand om varandra.

Kramar
Decan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar